晚上跟老爹閒聊,天南地北的聊了好多,從工作、感情到人生,聊最近身邊有哪些人,跟我說了什麼事,或者我做了什麼事,別人又給我什麼樣的回饋,這所有一切的心得、面臨的挫折和收獲。

就在聊到一個段落之際,老爹突然哼起了這首英文老歌Que Sera Sera中的一句話,"What will be, will be"...換成中文,大概就是世事難料,未來會怎樣就怎樣的意思吧。

一時興起,我便找出了這首歌~




-Que Sera Sera-

When I was just a little girl, I asked my mother,
What will I be? Wll I be pretty? Will I be rich?
Here's what she said to me:

*Que sera, sera, Whatever will be, will be;
The future's not ours to see.
Que sera, sera, What will be, will be.*

When I was just a child in school, I asked my teacher,
What will I try? Should I paint pictures? Should I sing songs?
This was her wise reply:**

When I grew up and fell in love. I asked my sweetheart,
What lies ahead(註)? Will we have rainbows? Day after day?
Here's what my sweetheart said:**

Now I have Children of my own. They ask their mother,
What will I be? Will I be handsome? Will I be rich? I tell them tenderly:**

註:lie ahead 意指 在前方, 或是未來等待.
E.g. What lies ahead in my life is unknown. → 我的人生未來有什麼是無法得知的.


凡事就都順其自然吧,謝謝我的好友這兩天陪我去晃晃,更謝謝你們包容我突如其來的情緒,雖然我也很不好意思,但也是榮幸拉,真的,嘿嘿。

不過有一點值得驕傲的是,我終於自己搞清楚火車怎麼坐了,雖然搭上的那班車還是連班次對不對都找不到,還讓好友無奈地幫我去確認(我到現在也還不清楚對不對,哈哈)。至少,我終於第一次一個人去台北車站搭火車,而非直接和人約在車站對郎造了,嘿,應該算是三年半後的一大成長吧,嘻,見笑了。

總之,真的,很謝謝你們!有你們在真好,我覺得很幸福。之後,我也一定會愈來愈好的。

謝謝啦。


arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 jeanjeans 的頭像
    jeanjeans

    蘋果緋菲菲

    jeanjeans 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()